Tuesday 18 November 2014

Jalan-jalan ke Pantai Timur Part .1

Percutian kita kali ni ke Pantai Timur. Percutian yang tak dirancang langsung. Macam biasa selepas Mr.Sirpool balik berkonvoi di suatu tempat, mesti selepas tu Mr.Sirpool akan bawa family plak ke situ. Baru -baru ni Mr.Sirpool berkonvoi sakan dengan kawan-kawan bikers ke Kelantan, Terengganu, Johor, Melaka dan KL. 

Dah habis konvoi sekarang masa untuk keluarga la plak kan...
Tempat pertama yang kita singgah Kelantan. Dah banyak kali rasanye ibu ke Kelantan, tapi dengan keluarga yang ni first time bawa anak-anak, Opah dan Tok Wan pon ikut sekali. Kali kita bermalam kat Homestay jer, rasa lebih selesa, sebab ramai kan. Tujuan utama ke Kelantan , ibu nak shopping di Wakaf Che Yeh..so kita dapat Homestay yang jaraknyer cuma 600 meter ke Wakaf Che Yeh. Homestay yang kita sewa terletak di Kg. Surau Kota 2. Kat area ni rumah Banglo besar-besar.

Ni Homestay yang kita sewa .Kita amik rumah yang sebelah kiri tu. Sebab yang kuning tu dah ada orang sewa. Kebetulan penyewa disebelah tu kedua-duanye dari Penang. So berborak panjang la ayah malam tu.
Ni bahagian dalam ada ada 1 katil Queen, 1 katil Single, TV, pastu tuan punya homestay dah sediakan Toto, Tilam, bantal yang lebih. Harga cuma RM 150.
Masuk jer dalam 3 orang budak comel ni terus landing atas katil minta di ambil gambar.
 Selalu berduakan sekarang dah bertiga. Dulu gurl-gurl jer sekarang dah ada boy boy penyeri keluarga kita. Sampai di Kelantan dah malam..rehat-rehat kejap kita keluar cari makan dan ke Wakaf Che Yeh. Bila dah sampai sana dah tak tau nak beli apa, banyak sangat barang yang dijual. Kalau ikut hati semua nak beli.
Ini gambar ehsan dari Google. Ibu tak sempat nak snap. Mana nak sempatnyer, tangan nak kena pengang anak-anak. Ibu ngan opah just beli kain pasang dengan tudung, pastu beli baju kat anak-anak.
 Keesekoan paginyer aktiviti kita memetik buah dokong. Kat homestay yang kita duduk ni ada banyak pokok dokong. Tuan punya homestay dah pesan, kalau nak makan dokong esok amik la. Siap suruh amik tangga lagi, Gunting buah pon dah disediakan. Baik sungguh hati dia..best sangat. Masuk jer pagar kita akan nampak pokok-pokok dokong. Memang lebat buahnye.
 Bestkan kalau satu hari kita ada dusun kecik macam ni kat depan rumah. Insyallah ...
 Buah kekuningan...kita amik kat bahagi bawah jer. Malas la nak panjat-panjat tangga.  Cukup la setakat merasa. Manis buahnyer.
 Nica suka betul dapat petik sendiri. Ayah dia la yang tolong angkatkan. Kalau suruh ibu..No..No...ibu baru bersalin, tak boleh angkat berat-berat. Kukuhkan alasan ibu..hihihikk


 Di Kelantan cuma ke Wakaf Che Yeh jer...keesokan paginyer ke terus Bertolak ke Terengganu. Nak makan Kopok Losong....
 Jalan ke Kota Bahru, Kelantan. Ternampak signboard besar Fareeda, cantik betulkan Mawar. Klah nanti kita sambung cerita kita di Terengganu  pulak. Tatata...


No comments:

Post a Comment