Thursday 6 September 2012

Pulau Aman Bersama OPismate

Selamat pagi semua...hari Rabu lepas opismate ibu ajak join depa pi makan mee udang Pulau Aman time lunch. Mula-mula ibu tolak sebab banyak sangat benda yang nak kena buat segera. cehhh...mula-mula memang menolak tawaran depa, akhirnyer termakan jugak dengan pujuk rayu mereka itu...huhuhu..

 Ini la Kompleks Batu Musang tempat orang parking kereta untuk ke Pulau Aman.
 Yang ini pulak jalan menuju ke Jeti untuk naik Bot ke Pulau Aman. Ini la kali pertama ibu ke Pulau Aman. Selalunyer sampai kat Jeti Batu Musang  dan Restoran The Ridge yang terletak bersebelahan. Dalam entry terdahulu ibu ada cerita tentang Restoran ni. Okey anda boleh klik di sini ya.. http://safiachinta.blogspot.com/2012/07/fareware-diana.html.
 Ini pulak Jadual bot untuk ke Pulau Aman tak kan la iklan jual perabot pulak. Apa la ibu ni...
 Berposing  di Jeti ke Pulau Aman bersama Linda. Kat opis ibu kami satu unit, dan kami 2 orang jer la pompuan yang lain semua lelaki. So klu tak kawan dengan dia nak kawan ngan sapa lagi.
 Ini pulak Hajar tuan empunya blog http://jattbidin.blogspot.com/. Gambar ni di ambil masa atas bot. Perjalanan dari Jeti Batu Musang ke Pulau Aman  mengambil masa dalam 5 - 10 minit. Ikut kelajuan bot la dan cuaca. Boleh jugak kan amik kira cuaca.. hihikkk, suka hati ibu jer buat kenyataan.. Hahaha.

 Ini pulak Linda bersama Cik faridah, yang dah meletak jawatan .. huhukk. Hilang lg sorang kawan. sedihnyer..sob..sob..lakonan semata-mata..
 Macam biasa gambar tuan empunya blog.
 Yeaa..akhirnyer sampai jugak Pulau Aman.
 Restoran terapung menjadi sasaran pertama kami. Agenda utama ke Pulau Aman adalah untuk makan Mee Udang Pulau Aman.



 Menu makanan dan minuman yang ada di restoran ni.

 Ni la rupa Mee Udang Pulau Aman kepunyaan ibu. Mee Udang biasa. Klu nak Mee udang special saiz udang berbeza, udang lebih besar dan kuantiti lebih banyak. Gambar nasi goreng di bawah ni kepunyaan opismate ibu. Semua pakat makan nasi goreng Udang. Sebelum pi Pulau Aman semua cakap nak makan mee udang last-last ibu sorang jer makan mee udang.
 Limau Asam Boi pilihan ibu untuk menghilangkan dahaga.
 Posing bersama Mee Udang.
  Ini lah rombongan Che Kiah yang  turut serta ke Pulau Aman bersama saya.
Semua sedang khusyuk menikmati.Best ooo makan sambil layan angin sepoi-sepoi bahasa.
dan akhirnya Hanya tinggal kepala udang jer. yang lain semua licin ibu telan kecuali kulit udang.. Kulit udang ibu tak telan sekali Okey...Tak kan la ibu nak telan kulit udang tu skali agak-agak la hampa ni...keras tu, tersangkut kat anak tekak ibu ni sapa nak nolong...
 Lepas makan kami layan ais krim pulak. Sedap jugak skali sekala makan. Pastu yang lg best kami dapat naik bot yang laju dan ditaja oleh seorang hamba Allah yang baik hati. Terima kasih banyak-banyak sebab bagi naik bot ni. Kalau tidak terpaksa la kami tunggu bot penumpang.
 Ni la Geng yang bagi kami menumpang bot mereka. hihikk..Kebetulan kawan ibu kenal tuan empunya bot ni. itu yang dapat naik bot yang laju ni.
Terima kasih kepada uncle bot ni sebab sudi hantar kami.Sekian..entry yang akan datang ibu akan update tentang Pulau Aman Bersama Keluarga dan  Mertua pulak..Bersambung..

No comments:

Post a Comment