Tuesday 2 July 2013

Kisah Bulan June

Assalamualaikum semua...Bulan June adalah bulan yang paling tuan empunya blog  suka dimana bulan kelahiran saya.hihihikk.sila jangan jeles yer...Pada 10 june yang lepas saya and the geng berpakat buat makan-makan..dah lama rasanyer kami tak berkumpul dan makan beramai-ramai. So kami pilih tempatnyer di rumah En.Mie di Sungai Duri disebabkan rumahnya mempunyai laman yang besar dan boleh buat bbq bagai..kalau dirumah saya mau jer jiran kejar ngan penyapu..hihihikk.mana idaknyer bau asap akan melekat di jemuran jiran..itulah kehidupan tinggal dirumah teres..ermm..bila la dapat buat rumah di kampung..semoga impian itu menjadi satu kenyataan.
Kebetulan pada hari yang sama adalah Besday tuan rumah...yang bestnyer kat Kek yang disponsor oleh Faridah dan Yusri tetap ada nama saya tau. Sangat-sangat suka...Kek sedap dan sangat cantik from Secret Recipe.
 Menu kami pada malam itu ialah bihun/ koy tew sup yang dimasak oleh isteri tuan rumah...dan macam-macam lagi makanan sampingan..ermmm..macam-macam ada..ayam percik, siakap bakar, sosej bakar, koy teow goreng, puding roti, agar-agar, tembikai dan yogurt. Minuman pula ada pelbagai jus..itu yang best..ada jus carrot, jus Apple dan jus oren. Makan sampai buncit perut..


 Sambal kicap,bawang goreng , lobak masin dan sayur sedia terhidang untuk dimakan bersama bihun sup.sambal hitam ituew memang power..
 Ayam percik yang dah siap dibakar dan tunggu untuk di ngap...gambar ikan dan yang lain tak sempat nak amik sibuk ngan anak-anak.
 My husband turut membakar tau...

 Ramai-jugak jiran-jiran tuan rumah.
 My intan payung tengah makan kek...feberet dia adalah kek...
My Yayang tengah melayan koy teow sup...maaf yer Tajuk tak ada kena mengena dengan isi..hahahah...ada aku kesah..k lah berjumpa lagi di entry akan datang yer..

No comments:

Post a Comment